נחל שופט
נחל שופט

פרויקט נחל שופט הוא פרויקט עבור ר. ניקוז קישון נמצא בחלק התחתון של הנחל במקביל לקבוץ הזורע. השטח, 5 דונם, התפרש לאורך של 220 מ' משני צדי הנחל. קיבלנו את השטח במרץ 2015 שהוא נראה כמו מדבר שנחל זורם במרכזו. השטח רוסס בחומרי הדברה כדי לחסל מינים פולשים שהגיעו בעיקר משטחי החקלאות הסמוכים: קוסאב, ירבוז, חמניה, קיצת, פרקינסוניה וכו'. המראה היה די עצוב.

התחלנו בניקוי השטח והכנתו לפריסת מערכת השקיה. פרסנו 6 קווי השקיה במרוחים של 1מ' אחד מהשני, כך שהמרוח בין שתיל לשתיל היה 1מ'.

הנחל זורם רק עד חודש מאי עקב שאיבה של המים במעלה לכן פרסנו קו צמוד לקו המים ע"מ שישקה את הצמחים שחייבים רטיבות כל השנה כמו :גרגר הנחלים, סמר מחוייץ, שנית מתפתלת, גומא ארוך ועוד'.

מייד לאחר השתילה נכנסו לתחזק את הנחל. בחורף 2016 השטח היה ירוק מלא במיני בר ששתלנו אבל גם כאה שהגיעו ספונטנית: בקיה, שרעול, לוטוס קטן עלים ועוד כאלה שלא מכיר את שמותיהם. באביב כמעט ולא נותר זכר לכל אותם מינים שהם תוצרים של "מעשי ידי אדם" והשטח צועד לקראת איזון ויציבות שיאפשרו לו להיות גם נחל ופינה נחמדה למבקרים עם צמחיה טבעית וגם ערוץ זרימה פתוח ללא צורך בהתערבות אגרסיבית של כלים מכנים וחומרי הדברה.

דילוג לתוכן